dinsdag 17 mei 2011

bloemwerk jonsberg vaas in de krant

Gisteren heb ik mee mogen werken aan een productie voor de woonspecial van 8 Wegener dagbladen, waaronder bijvoorbeeld het Eindhovens Dagblad en Brabants Dagblad. 
3 Groenstylisten kiezen uit 3 bekende en iconische vazen ‘hun’ vaas en maken er het perfekte boeket bij.
Ik koos de Jonsberg vaas van IKEA, ontworpen door Hella Jongerius. Zelf heb ik deze vaas ook en ik merk dat je door de grote opening en bolle vorm van de vaas qua schikking toch beperkt bent tot een groot boeket of 1 enkele grote tak. 
Ik wilde laten zien dat het ook anders kan. Voor deze productie heb ik van typhablad en cordylineblad een structuur gemaakt, met eyelets(verkrijgbaar bij de fourniturenzaak) aan elkaar bevestigd. Deze structuur heb ik aan de vaas bevestigd door het staalgras door de eyelets en de perforaties in de vaas te rijgen. Zo ontstaat een mooie basis waar ik anthurium en molucella in heb geschikt. Op deze manier heb je veel minder materiaal nodig en krijgt het boeket echt letterlijk verbinding met de vaas.
Aanstaande zaterdag is het artikel te zien in de woonbijlage. Klik hier voor een pdf van het artikel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...